وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت

  • 99

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت کسی است که در پرونده های اقامت و مهاجرت تخصص دارد و از راه تماس مکرر خود با سفیران خارجی اطلاعات جامعی درباره ی قوانین و مقررات مهاجرت دست یافته است. چنین افرادی با آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها سعی می کنند بهترین و حداقل راه ممکن را برای اخذ ویزا، اقامت دائم، اجازه اقامت و … بیابد. همانگونه که بیان شد قوانین مهاجرت هر سال و گاهی هر چند ماه یکبار تغییر می نماید. که مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می نماید. اینجاست که یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه خود به کمک این گونه افراد می آید. و آن ها را در روند درخواست ویزا کمک می نماید.

وظیفه کلی وکیل در برابر موکل

برخلاف تصور مردم، وظیفه وکیل تنها حفظ حقوق مجرمان نیست. ممکن است به دلایل گوناگون نیاز به تماس با یک وکیل داشته باشید. وکیل موکل خود را با توجه به شرایط هر فرد و طبق تجربه و اطلاعات او در زمینه مسائل حقوقی و در حوزه های مختلف راهنمایی و مشاوره می دهد. کلیه وکلا ملزم به گذراندن دوره ها و دریافت واحدهای درسی در دانشگاه حقوق می باشند. فارغ التحصیلان بایستی بعد از فارغ التحصیلی در آزمون وکالت شرکت نمایند. مرحله بعدی شامل تکمیل یک دوره 18 ماهه می باشد. کسانی که می توانند کلیه این مراحل را طی کنند می توانند مجوز وکالت دریافت کنند. از لحاظ قانونی، فقط دو نهاد زیر واجد شرایط درخواست این مجوز می باشند و مجوزهای صادر شده بوسیله دیگر نهادها معتبر نیستند:

  • انجمن وکلای دادگستری
  • شورای اجرایی مشاوران و وکلای قوه قضائیه

وکیل مهاجرتی در ایران وجود ندارد. در حقبقت وکلا جهت وکالت در زمینه خاصی نیازی به گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ندارند. تمامی وکلا می توانند بعد از اخذ وکالت در تمام دفاتر حقوقی و مهاجرتی مشغول به کار شوند. مهاجرت به کشورهای خارجی موضوعی حساسی می باشد. ولی چه اقداماتی باید انجام شود که منجر به موفقیت مهاجران شود. اولین موردی که درباره ی مهاجرت مهم است این است که بهترین وکیل مهاجرت را انتخاب کنید که در همه ی مراحل قانونی شما را همراهی نماید و شما را به مقصد برساند. در حقیقت می توان گفت داشتن وکیل مجرب می تواند آینده و سرنوشت یک مهاجر را رقم بزند.

وظایف وکیل مهاجرت

  1. ارائه مشاوره حقوقی به افراد، سازمان ها و مشاغل در راستای انجام امور حقوقی
  2. در صورت نیاز تمام تعهدات قانونی و قضایی را از طرف مشتریان خود انجام دهند.
  3. همراهی ارباب رجوع یا تنظیم قراردادهای حقوقی اصولی برای آن ها
  4. تفسیر قوانین و مقررات در پرونده و دادگاه
  5. تهیه و تنظیم اسناد قانونی

وکیل-مهاجرت

نقش وکیل مهاجرت

بر اساس بررسی دقیق وظایف یک وکیل، وقت آن است که وظایف یک وکیل مهاجرت را شرح دهیم. افراد ممکن است به دلایل زیر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را داشته باشند :

  • مهاجرت از راه سرمایه گذاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • ویزای کاری

مواردی که در بالا ذکر شد سه دلیل و هدف اصلی مهاجرت می باشند. شاید برای شما سوال باشد که نقش وکیل مهاجرت چیست؟ وکلای مهاجرت که قابلیت ها و وظایفشان به طور کامل با دیگر وکلای مهاجرت متفاوت می باشد. ابهامات را برطرف نموده و به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند. با توجه به اینکه مهاجرت فرآیندی پیچیده و بعضا وقت گیر می باشد. بایستی با کسی که در این مورد تجربه دارد مشورت نمایید. ممکن است تمام وقت و پول خود را هدر دهید به این دلیل که اطلاعات کافی درباره ی قوانین مهاجرت ندارید. شاید شما درباره ی قوانین کشورها جهت مهاجرت سوالات زیادی دارید و بسیار کنجکاو هستید. در نتیجه داشتن یک وکیل مهاجرت مجرب که بتواند به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی نماید ضروری است.

چگونه بهترین وکیل مهاجرت را پیدا کنیم؟

توصیه می کنیم جهت ارتباط با یک وکیل با تجربه در ابتدا با دوستان و آشنایان خود که موفق به اخذ اقامت شده اند تماس حاصل نمایید. به این دلیل که این افراد به احتمال زیاد پرونده مهاجرت خود را به یکی از وکلای با تجربه و حرفه ای ارائه کرده اند.

راه دوم انتخاب از بین وکلای شناخته شده سطح شهر می باشد. مشاوران حقوقی در کل ایران دفاتر قانونی دارند ولی این بدان معنا نمی باشد که تمام آن ها دارای صلاحیت بالایی می باشند. لذا بررسی رزومه آن ها و تعداد پرونده های موفق می تواند بهترین مؤلفه جهت تأیید اعتبار آن ها باشد. با این حال چند راه آسان جهت پیدا کردن یک وکیل مهاجرت خوب وجود دارد :

  • تجربه کاری

یکی از اصلی ترین عوامل یک وکیل خوب، تجربه او است. سن یک وکیل ممکن است به خوبی نشان دهنده تجربه وی باشد. البته وکیلی که سالها در این حوزه کار کرده است. تجربه خوبی دارد. البته در میان وکلای جوان کسانی هستند که با تجربه اندک توانسته اند در بسیاری از موارد موفق شوند. بنابراین استثناهایی در این زمینه وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

  • جستجو در اینترنت و مطالعه نظرات مشتریان

راه دیگر جهت یافتن یک وکیل مهاجرتی خوب جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی می باشد. در این روش بایستی نسبت به نظرات کاربران حساس باشید و در صورت مشاهده نظرات ساختگی از انتخاب وکیل مورد نظر خودداری نمایید. متاسفانه بعضی از وکلا با گذاشتن نظرات جعلی سعی در فریب کاربران دارند. در نتیجه به دنبال وکلایی باشید که نظرات حقیقی و بازخورد کاربران را دارند. سایت‌ های مهمان (وب‌ سایت‌ هایی که وکیل مدافع می باشند و بوسیله افراد بی‌ طرف اداره می‌ شوند) بهترین مکان برای پیدا کردن وکلای حرفه‌ ای هستند.

ویژگی وکیـل مهاجرت خوب چیست؟

یکی از قابلیت های وکیل مهاجرت خوب داشتن تجربه در پرونده های مهاجرتی است. علاوه بر در نظر گرفتن مجوزهای قانونی بایستی بدانید که وکیل شما دارای سالها تجربه حقوقی بویژه در حوزه مهاجرت می باشد. از آن جایی که قانون مهاجرت پیچیده می باشد وکیل شما بایستی در امور مهاجرت با تجربه باشد.

لذا اگر به دنبال بهترین وکیل مهاجرت میباشد، مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما سابقه چندین ساله در این حوزه را داشته و با مراجع مربوطه در این زمینه آشنایی دارد. این دانش اولیه و اعتماد به مقامات مهاجرت قطعا در زمان رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود. حقیقت این است که هر اشتباه کوچکی در پرونده مهاجرت می تواند موجب مشکلات بزرگ شود. در بدترین حالت حتی یک اشتباه کوچک می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. حتی اگر بتوان خطا را اصلاح نمود. ممکن است پرونده شما را به تأخیر بیاندازد و زمان زیادتری را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر خیلی از برنامه های مهاجرتی نیازمند انجام مراحل اداری می باشند. و هر اشتباه کوچکی عواقب منفی زیادی به همراه خواهد داشت. وکیل مهاجرت شما بایستی بسیار زیرک باشد. و پیش از ارسال مدارک کلیه جزئیات را در نظر داشته باشد. یکی از راههایی که می توانید توجه یک وکیل نسبت به جزئیات پرونده را بدانید این است که با او درباره ی پرونده مهاجرت خود صحبت نمایید. مقررات پیچیده حقوقی می تواند هر فردی را گیج کند. این مسئله به خصوص برای افرادی که به دنبال مهاجرت میباشد و مراحل اداری را درک نمی کنند صادق است. اینجا است که مهارت های ارتباطی قوی بعنوان یکی از قابلیت های بهترین وکلای مهاجرت در نظر گرفته می شود.

تفاوت اصلی بین وکیل و مشاوره مهاجرت

وکیل مهاجرت به شخصی می گویند که دارای مدرک حقوق و دارای مجوز رسمی و معتبر قانونی می باشد. همچنین این وکیل بایستی دارای مجوز رسمی و قانونی برای رسیدگی به پرونده های مهاجرتی در سطح بین المللی باشد. به عبارتی اصلی ترین قابلیت وکیل مهاجرت داشتن مجوز رسمی مهاجرت می باشد. این مجوز بایستی هم برای یک فرد و هم برای موسسه صادر شود.

مشاور مهاجرت به کسی می گویند که علاوه بر تحصیل در رشته حقوق اطلاعات به روز و دقیقی درباره ی مهاجرت داشته باشد. مشاوره حقوقی مهاجرت اطلاعات خود را بروز می دهد. و درباره ی تمام قوانین مهاجرت و رویدادهای اصلی در دنیا از اطلاعات جامع برخوردار م باشد. پنج ویژگی و مسئولیت مشاوره مهاجرت که او را از یک وکیل مهاجرت متمایز می نماید عبارتند از :

  1. بسته به شرایط متقاضی بهترین روش های مهاجرت را در نظر می گیرد.
  2. آشنایی و تسلط کامل به شرایط و مقررات مهاجرت کشور مقصد
  3. ارسال مدارک مورد نیاز برای مهاجرت با توجه به کشور مقصد
  4. آشنایی متقاضی با تمام روش های مهاجرتی و اخذ ویزا
  5. ارائه راههای قانونی مهاجرت به کشور مورد نظر

وکیل-مهاجرت

یک وکیل مهاجـرت خوب

یک وکیل مهاجرت خوب به مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی برای توضیح مسائل پیچیده به زبان ساده تر نیاز دارد. وکیل مهاجرت شما باید بتواند با مهارت های ارتباطی قوی خود آنچه را که نیاز دارید به روشی قابل درک به شما توضیح دهد. احتمالاً باید در مورد پرونده خود تصمیم بگیرید و اگر پرونده خود را درک نکنید ، نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. اگر وکیل مهاجرت نتواند شما را متقاعد کند، بعید است که بتواند افسران مهاجرت را متقاعد نماید. از سوی دیگر ، توانایی برقراری ارتباط خوب در مذاکرات و ارائه پرونده ها ضروری است و این کارکرد به ویژه در مواقعی که وکیل شما نیاز به ارتباط با سایر متخصصان دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وکیل مهاجرت شما باید بتواند در مورد مسائل جاری فکر کند و به آنها پاسخ دهد.

حرفه وکالت دائما در حال تغییر است و به خصوص در زمینه مهاجرت قوانین دائما در حال تغییر هستند. بهترین وکیل مهاجرت باید همیشه به روز باشد، به طور مداوم در مورد آخرین پیشرفت ها در زمینه حقوقی خود تحقیق کند و سعی کند بفهمد که این تغییرات چگونه بر پرونده موکل خود تأثیر می گذارد. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است روند مهاجرت شما با اطلاعات قدیمی ادامه پیدا کند که به نوبه خود باعث ایجاد مشکلات زیادی در روند مهاجرت شما خواهد شد.

یکی از ویژگی های بهترین وکیل مهاجرت این است که او به خوبی می داند که هیچ دو پرونده ای با مشکلات یکسانی روبرو نمی شوند، به این معنی که باید بتواند با توجه به شرایط هر یک از مشتریان خود و مهارت های حل مشکل، خود را تطبیق دهد. وکیل مهاجرت شما باید بتواند با استفاده از تجربه، تحقیقات جدید، تحلیل و منطق راهبردهای منحصر به فرد و نوآورانه ای را برای رسیدن به هدف بیابد. برای این کار وکیل مهاجرت شما باید خلاقیت خوبی در کنار مهارت های تحلیلی داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب وکیل مهاجرت خود ، حتماً در نظر داشته باشید که آیا او می تواند راه حل های بالقوه ای را در صورت بروز مشکل ارائه دهد یا خیر!

حتی زمانی که تمام مدارک شما تکمیل شد، معمولاً اداره ویزا و مهاجرت جزئیات بیشتری را می خواهد. اینجاست که استقامت به عنوان یکی از ویژگی های بهترین وکلای مهاجرت مطرح می شود. یک وکیل مهاجرتی خوب باید پیگیر باشد و تمام تلاش خود را برای نتیجه مطلوب انجام دهد. در غیر این صورت روند پرونده شما کند پیش خواهد رفت.

اگر چه شما حق داشتن وکیل مهاجرتی را در 100% مواقع ندارید ، اما در صورت نیاز این حق را دارید که یک وکیل در دسترس داشته باشید. هنگامی که با یک وضعیت اضطراری مواجه می شوید ، یک وکیل باید بتواند به سرعت به وضعیت شما پاسخ دهد. بهترین وکیل مهاجرت باید بتواند شما را متقاعد کند. مهارت های اجتماعی و نگرش یک وکیل می تواند بر پرونده شما تأثیر بگذارد. اجتناب از استدلال های غلط برای موفقیت پرونده شما بسیار مهم است.

افسران مهاجرت ترجیح می دهند با وکلایی کار کنند که به طور حرفه ای ارتباط برقرار می کنند ، دانش کافی دارند و تعهد واقعی به اهداف مشتریان خود را نشان می دهند. مسئله این است که هر وکیل مهاجرتی چنین دلسوزی برای مشتریان خود ندارد. به همین دلیل است که دلسوزی یکی از مهمترین ویژگی های بهترین وکیل مهاجرتی است که باید در انتخاب وکیل به آن توجه کرد. آیا وکیل شما به اتفاقاتی که برای شما می افتد اهمیت می دهد؟

بسیاری از وکلای مهاجرت هیچ گونه مشاوره اولیه رایگان برای بحث در مورد یک پرونده ارائه نمی دهند. با این حال، این جلسه می تواند هم برای وکیل و هم برای شما مفید باشد. همچنین در این جلسه کوتاه می توانید ویژگی های یک وکیل را مطالعه کنید و بهترین تصمیم را در مورد او بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که مشاوره اولیه ای موسسه رایگان است و می توانید اطلاعات مربوط به وضعیت مهاجرت خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در صورت لزوم به شما کمک کنند. برای این کار می توانید با شماره تلفن ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره و ارزیابی را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

 




  • تاریخ ارسال : شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 10:39
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 180
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 18
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 60
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 183
            بازدید ماه بازدید ماه : 622
            بازدید سال بازدید سال : 3415
            بازدید کلی بازدید کلی : 23888

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.226.165.13
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف